Intresse för att starta Hjärta i Göteborg och på Gotland!

karta över sverige med stockholm, göteborg och gotland markerade med hjärtas loggaSedan Socialdemokrater för tro och solidaritets kongress avslutades i söndags har Hjärta blivit kontaktade av Göteborgare som insprerats av vår förening och vill få hjälp att kopiera konceptet med en gemensam förening för alla troende socialdemokrater i Västserige.

Sedan några veckor tillbaka är jag skriven på Gotland och har själv haft tankar på att försöka starta en systerförening. Så döm om min förvåning när det troende kommunalrådet Hanna Westerén kontaktade mig med en fråga om jag kunde coacha henne och några andra gotlänningar att starta något som motsvarar Hjärta på Gotland!

Som ordförande är jag otroligt stolt och nöjd över att vi har hörts och synts och tydligen inspirerat i både öster och väster, och jag kommer att göra allt jag kan för att underlätta för dessa nya grupper att komma igång.

En annan nyhet är att det, under ledning av Göran Paulsson, pågår arbete för att starta ett internationellt utskott inom Hjärta, eller ska vi säga Hjärta Stockholm, nu när vi snart kanske inte är det enda Hjärtat inom rörelsen!

PS Jag skojar bara med kartan, självklart är Norrland lika mycket Sverige, och jag hoppas att man vill starta troende socialdemokratiska grupper även längre norrut framöver 🙂

3 kommentarer

  1. Jätte kul. Jag fick frågan av Imamen i Fisksätra att starta en liknande förening och de jobbar redan med Gudshus i Fisksätra. Jag kontaktar Er om detta.

    • Fantastiskt Zakia! Vi har pratat med både prästen (Henrik) & imamen (Awad) om att vi finns och planerat att göra studiebesök, känns som att det är dags att göra slag i saken. Har du lust att organisera besöket? Bestäm ett datum med dem och skicka ut på vår mejllista tycket jag!

      • Hej,

        Jag kommer med ett datum under veckan. det ska bli på slutet av september eftersom Imamen hade tid på slutet av september. Jag mailar under veckan.
        Kram


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Kommentera

